Tuesday 21 November 2017

Monenvälisen Kaupankäynnin Järjestelmäohjelmista Apec


WTO: N MAAILMAN KAUPAN JÄRJESTÄMINEN LYHYESTI OSA 1 Nykyinen ja tuleva tuleva monenvälinen kauppajärjestelmä. Maailman kauppajärjestö perustettiin vuonna 1995 Yksi kansainvälisistä järjestöistä nuorimpia, WTO on tullitariffeja ja kauppaa koskevaa yleissopimusta Kauppa GATT, joka on perustettu toisen maailmansodan jälkeen. Vaikka WTO on vielä nuori, GATT-sopimuksessa alun perin perustettu monenvälinen kauppajärjestelmä on yli 50 vuotta vanha. Viimeisten 50 vuoden aikana maailmankaupan poikkeuksellinen kasvu Kauppatavoitteet kasvoivat keskimäärin 6 vuodessa Kauppa vuonna 2000 oli 22 kertaa GATT-sopimuksen 1950 tasoa ja WTO on auttanut luomaan vahvan ja vauran kaupankäyntijärjestelmän, joka edesauttaa ennennäkemätöntä kasvua. Järjestelmää kehitettiin useilla kauppaneuvotteluilla, tai kierroksia, joita pidettiin GATT-sopimuksen puitteissa. Ensimmäiset kierrokset koskivat pääasiassa tullinalennuksia, mutta myöhemmin neuvotteluihin kuului muita aloja, kuten polkumyynnin vastaisia ​​toimenpiteitä ja muita kuin tariffitoimenpiteitä. e 1986-94 Uruguayn kierros johtivat WTO: n perustamiseen. Neuvottelut eivät päättyneet. Jotkut jatkettiin Uruguayn kierroksen jälkeen. Helmikuussa 1997 sovittiin televiestintäpalveluista, ja 69 hallitusta suostui laajoihin vapauttamistoimenpiteisiin, jotka menivät Uruguayn kierroksella sovittujen lisäksi. 40 hallitukset menivät menestyksekkäästi neuvotteluja tietotekniikkatuotteiden tullittomaan kauppaan ja 70 jäsentä solmi rahoituspalveluja koskevan sopimuksen, joka kattoi yli 95 pankki-, vakuutus-, arvopaperi - ja taloudellista tietoa . Vuonna 2000 aloitettiin maataloutta ja palveluja koskevia uusia neuvotteluja. Ne on nyt otettu osaksi laajempaa toimintasuunnitelmaa, joka käynnistettiin neljännessä WTO: n ministerikokouksessa Dohassa Qatarissa marraskuussa 2001. Työohjelma Dohan kehitysohjelma DDA lisää neuvottelut ja muut toimet kauppaan ja ympäristöön, WTO: n sääntöihin, kuten polkumyyntiin ja tukiin, investointeihin, kilpailupolitiikkaan , kaupan helpottaminen, julkisten hankintojen avoimuus, teollis - ja tekijänoikeudet sekä useat kehitysmaiden esille ottamat kysymykset vaikeuksina nykyisten WTO-sopimusten täytäntöönpanossa. Neuvottelujen määräaika on 1. tammikuuta 2005. WORLD-KAUPAN ORGANISAATIO. Ministeri Gao, ministerit Arvoisat herrat, hyvät kollegat. Kiitos tästä tilaisuudesta puhua teille tänään. Olen iloinen voidessani palata APECiin. Tämä foorumi on aina ollut monenvälisen kauppajärjestelmän mestari. Viime vuonna pidetyssä kokouksessa pyysin teitä tukemaan anna Bali-paketti ja olette tärkeässä panoksessa tämän läpimurron saavuttamiseen. Mutta vain vuoden kuluttua onnistuneesta Balin ministerikokouksesta, olen pahoillani, että ilmoitamme, että tänään taistelemme Bali-paketin pelastamiseksi. on tärkeämpi kuin koskaan. Kuten tiedätte, pääsimme heinäkuussa suuren umpikujaan, joka liittyi toisaalta kahden Balin julkisen varastoinnin väliseen vuorovaikutukseen, toisaalta d kauppasopimuksen helpottamista koskevan muutospöytäkirjan hyväksyminen toisaalta. Ja kun tämä umpikuja liittyy vain suoraan näihin kahteen Balin päätökseen, sen vaikutukset ovat paljon laajemmat. Todellisuudessa umpikuja on sulkenut järjestön monenväliset neuvottelut. jäsenet ovat kärsineet vakavasti. Olemme tehneet ahkerasti töitä ratkaisemaan umpikuja. Olemme käyneet intensiivistä neuvotteluprosessia keskustellaksemme mahdollisista tavoista eteenpäin paitsi näissä kahdessa päätöksenteossa, myös kaikista muista kysymyksistä, jotka ovat yhteydessä toisiinsa. muut 8 Balin päätöstä, LDC-paketti mukaan luettuna. Ministerin valtuutus kehittää työohjelma Balin jälkeisestä ohjelmasta. Ja WTO: n neuvottelupilarin hyvin koskemattomuus. Nämä keskustelut olivat myönteisiä ja rakentavia, mutta ei ollut merkittävää läpimurtoa. En ole luopunut ratkaisun löytämisestä, ja viime päivinä minulle on kerrottu, että eräät keskeiset valtuuskunnat ovat jatkaneet kiihdytys keinoista ratkaista umpikuja ja edetä. Tämä on myönteistä uutista Toivon, että tämä jatkuu ja se antaa meille läpimurron, mutta en ole tietoinen siitä, että ymmärrystä on vielä saavutettu. Joten, ratkaisu on ollut, jäsenet ovat yrittäneet kartoittaa mitä voi olla edessä. Kolme mahdollisia skenaarioita syntyi kuulemisista. Scenario 1 on, että löydämme ratkaisun umpikujaan pian. Selvästi tämä on ihanteellinen skenaario. Se laittaa kaikki muut työmme Joten äskettäiset merkkejä tämän skenaarion palauttamisesta ovat tervetulleita. Mutta tämä on erittäin tärkeää, vaikka löydämme huomisen ratkaisun umpikujaan, meillä olisi vielä ongelma Balin työohjelman jälkeen. täsmällistä tapaa muistuttavaa työohjelmaa, jota olimme aiemmin keskustelleet, olisi käytännössä mahdotonta saavuttaa joulukuuhun mennessä Bali-sopimuksella. Voimme suorittaa tämän tehtävän ja päättää työohjelman, mutta meidän on ehkä tarkasteltava muuta skenaario 2 on, että jatkamme etsimällä ratkaisua nykyiseen umpikujaan tulevina kuukausina. Tämä on oleellista, kun olemme olleet heinäkuusta lähtien. Olemme kuitenkin huomanneet, että vaikka odotamme ratkaisua, jatkamme keskeinen työ muiden Balin päätösten ja Dohan kehitysohjelman tai missä tahansa, on suoraan sanottuna erittäin vaikea Jäsenet irtaavat. Monet jäsenet eivät kannattaneet tätä tilannetta He haluavat edetä, nyt heidän kärsivällisyytensä odottaa ratkaisua syntyy melkein loppuu. Ja tämä tuo minut skenaarioon 3, joka tarkoittaa, että jäsenet etsivät vaihtoehtoisia tapoja edistyä. Tämä skenaario tulee voimaan aina, kun jäsenryhmä voi päättää mennä eteenpäin kaikenlaisen ei-monenvälisen lähestymistavan kanssa. Korostan, että se ei ole minun skenaariossa, joko aineella tai ajoituksella. Tässä on periaatteessa kaksi ala-skenaariota. Yksi on, että jäsenet pyrkivät panemaan kaupan helpotussopimuksen monivuotiseksi sopimukseksi WTO: n ulkopuolelle, mutta en ole kuullut kovin sympatiaa Toinen ala-skenaario on se, että jäsenet pyrkivät panemaan täytäntöön WTO: n sisällä. On olemassa monia mahdollisia tapoja, joilla näin voisi tapahtua. Esimerkiksi jäsenet voisivat ottaa lähestymistavan, jossa kaupan helpotussopimuksen ehtoja yksinkertaisesti jotka ovat halukkaita tekemään niin, MFN-pohjalta. Tämä olisi vähemmän kuin monenvälinen, ainakin ensimmäisessä vaiheessa, mutta se jättäisi myös mahdollisuuden täysimääräiseen monenväliseen sopimukseen jossakin vaiheessa tulevaisuudessa. Tämä lähestymistapa voitaisiin yhdistää myös muiden Balin päätösten tekemiseen yhdessä kaupan helpotussopimuksen 2 kohdan kanssa, mikä tarkoittaa, että tekninen apu olisi käytettävissä kehitysmaille, jotka haluavat osallistua. Monet olivat valmiita tutkimaan mahdollisuuksia, saattaa olla mahdollista tässä. Joten viestini kenellekään, joka ei kannata tätä vaihtoehtoa, on se, että sinun on ratkaistava tämä umpikuja nopeasti. Tähän on nyt todellinen kiire, ilman ratkaisua umpikujaan, jota voisit ks. keskustelu muista vaihtoehdoista lisääntyy tulevina viikkoina. Itse asiassa jäsenet ovat jo aktiivisesti keskustelleet siitä, mitä tarkkoja vaihtoehtoja voisi olla. Näiden jäsenten mielestä WTO: n on toimittava neuvottelupilariin tai organisaatio kärsii luultavasti korjaamattomista vahingoista. Muut ovat haluttomia. He ovat huolissaan ei-monenvälisen lähestymistavan ottamisesta, vaikka ne olisikin mahdollista monenvälisesti aikataulussa. Tietotekniikkasopimus, josta keskustellaan täällä APECssa, on esimerkki WTO: ssa ei ole monenvälistä sopimusta, joka on toiminut hyvin. ITA: lla on tällä hetkellä 52 osanottajaa, jotka edustavat noin 97 prosenttia IT-tuotteiden maailmankaupasta, mutta se on avoin kaikille jäsenille, jotka haluavat liittyä siihen. NF-tariffit kaikille MFN-sopimukseen kuuluville tuotteille. Viime viikkoina minulla on ollut rohkaisevia merkkejä siitä, että mahdollinen Lähtökohtana sopimuksen laajentamiseksi voisi olla kortteja, joista toivon, että kuulemme hyviä uutisia tästä pian, ei vähiten, koska se antaisi todellisen lisäyksen monenväliselle kauppajärjestelmälle. Se antaisi vahvan signaalin WTO: n kyvystä toimittaa koska se olisi ensimmäinen tariffien leikkaus sopimus kymmenen ja puoli vuotta. Bali-paketin täysimääräinen täytäntöönpano on edelleen paras vaihtoehto kaikille, joille olen sitoutunut tekemään kaikkensa varmistaakseen tämän lopputuloksen, jotta Jälleenmurus on tervetullut Mutta anna myös olla selvää, että nyt on polku vielä estetty. Olemme jatkossakin töitä ratkaisun löytämiseksi Tämän kokouksen jälkeen aion matkustaa Brisbanen G20-huippukokoukseen, jossa keskustellaan tilanteesta siellä johtajien kanssa ja pysyn tiiviissä yhteydenpidossa Geneven jäsenten kanssa toivon, että APEC: n johtajat kiinnittävät huomionsa myös monenvälisen kauppajärjestelmän terveyteen heidän seuraavana tiistaina käymissään keskusteluissa. Siksi meidän on oltava valmiita vastaamaan eräisiin peruskysymyksiin siitä, mitä me teemme Balin-paketin, Balin jälkeisen toimintasuunnitelman ja organisaation neuvottelutoiminnan kanssa. Meidän on kysyttävä, mitä haluamme WTO: ta ja miten näemme sen tulevaisuuden. Haluan varmistaa, että meillä on paras mahdollinen asema säilyttää monenvälisen kauppajärjestelmän uskottavuus, jotta se voi palvella globaalia taloutta sellaisena kuin se luotiin tekemään. APEC on aina on ollut johtava rooli tässä Järjestelmäsi on aina ollut voimakkaita kannattajia, ja olette olleet monien alojen edelläkävijöitä, kuten kaupan helpottamista. Siksi tiedän, että haluat saada todellisen kuvan tilanteesta, jotta voit vastata parhaimmistoon ja tehokas tapa. Olen yrittänyt antaa teille tämän kuvan tänään. Järjestelmä tarvitsee tukeasi, joten kiitos kuuntelessani minua tänään. PAP-ministerit ovat vastuussa kauppakokouksesta. Boracay, Filippiinit 23. 24. toukokuuta 2015.Opiskelu Monenvälinen kaupankäyntijärjestelmä. Me, APEC: n kauppaministerit, kokoontuvat 21. kokoukseen Boracayn Filippiineillä, liittyä Maailman kauppajärjestön WTO: n 20. vuosipäivän juhliin. Koska WTO: n toimipaikka on perustettu vuonna 1995, Aasian ja Tyynenmeren alue on ollut joka on yksi nopeimmin kasvavista kauppapaikoista ja hyötyy merkittävästi monenvälisen kauppajärjestelmän vakaudesta ja ennakoitavuudesta. Olemme jälleen kerran vahvistaneet WTO: n alaisen monenvälisen kauppajärjestelmän arvon, keskinäisyyden ja ensisijaisuuden edistämään kaupan kasvua, talouskasvua, työpaikkoja luominen ja kestävä kehitys sekä kehitysmaiden tukeminen integroitumiseksi maailmanlaajuiseen kauppajärjestelmään Jatkamme tiivistä yhteistyötä vahvistaaksemme sääntöjen mukaista, avointa, syrjimätöntä, avointa ja osallistavaa monenkeskistä kauppajärjestelmää sellaisena kuin se on WTO: ssa WTO on edistänyt merkittävästi protektionismin torjuntaa varainhoitovuoden 2008 talousarvion alkamisen jälkeen risis Huomaamme, että vaikka maailmanlaajuinen talouskasvu jatkuu, voimakasta kasvua on mahdollista myös muun muassa vahvemman kansainvälisen kaupan avulla. Tunnistamalla, että protektionistiset toimet estävät tämän kasvun, vahvistamme jälleen johtajamme lupaukset kaikkia protektionismimuotoja vastaan. Toistamme johtajien sitoutumisen pysähtymään vuoden 2018 loppuun asti ja runtelemaan protektionistisia ja kauppaa vääristäviä toimenpiteitä. Tunnustamme, että meidän on jatkettava pyrkimyksiämme noudattaa johtajien sitoutumista. Olemme edelleen sitoutuneita käyttämään mahdollisimman rajoittavia toimenpiteitä, jotka voivat olla WTO: n säännösten mukaisia mutta niillä on huomattava protektionistinen vaikutus ja niiden korjaaminen nopeasti, jos ne toteutetaan. Tässä yhteydessä tuemme WTO: n ja muiden kansainvälisten järjestöjen meneillään olevaa työtä protektionismin valvonnassa nykyisissä toimeksiannoissaan, mukaan lukien WTO: n pysyvien elinten työ, jotka ovat maailmanlaajuisen talouden ponnistelujemme eturintamassa kohtaavat jatkuvia haasteita Tällaisen työn tukemiseksi kannustamme avoimuuteen kauppapolitiikassamme, myös avoimella tietojenkäsittelyllä, ja kehotamme muita WTO: n jäseniä tekemään samoin. Olemme rohkaisevia WTO: n edistyksen suhteen täysimääräiseen täytäntöönpanoon 9. WTO: n ministerikokouksessa saavutetun Bali-paketin hyväksyminen MC9 Olemme tyytyväisiä kaupan helpottamista koskevan sopimuksen tarkistamispöytäkirjan hyväksymiseen TFA, joka on avannut pöytäkirjan WTO: n jäsenten hyväksymiselle APEC-maat ovat osoittaneet johtajuuttaan A-sitoumusten Samalla hengessä olemme sitoutuneet esittämään WTO: n hyväksymistä koskevat välineet mahdollisimman pian, mieluiten MC10: n hyväksi, jotta voisimme ilmaista voimakasta APEC-tukea menestyksekkäälle ministerikokoukselle. Kehotamme muita WTO: n jäseniä tekemään samoin TFA: n nopea voimaantulo Olemme myös tyytyväisiä WTO: n jäsenten päätökseen, jossa selvennetään väliaikaista mekanismia että Balin ministerit ovat sitoutuneet rakentavasti neuvottelemaan ja tekemään kaikki yhteiset ponnistelut, jotta päästäisiin pysyvästi ratkaisuun elintarvikkeiden turvallisuuden tarkoituksenmukaisesta julkisesta varastoinnista 31. joulukuuta 2015 mennessä. Olemme tyytyväisiä työhön jatkamiseen ja jatkamiseen, jotta voimme sopia Baltian jälkeistä työohjelmaa 31. heinäkuuta 2015 mennessä keskeisenä askeleena Dohan kierroksen pikaiseen päättymiseen Olemme vahvasti sitoutuneet asettamaan priorisoinnin ja edistämään myönteisesti selkeästi määritellyn työohjelman laatimista. Meidän mielestämme on myös tärkeää jatkaa Dohan toimivaltuudet ja sen kehitysulottuvuus, kun otetaan huomioon työohjelman laatimiseen tähtäävä edistys. Olemme lämpimästi tervetulleita Kenian järjestämään WTO: n 10. ministerikokouksen MC10 kokous Nairobissa 15.-18. Joulukuuta 2015. Sitoudumme edistämään saavuttamista konkreettisia ja mielekkäitä tuloksia MC10: ssä, mukaan lukien Dohan kierroksen onnistunut päätökseen saattaminen Kauppaan pääsemiseksi MC10: n helpottama sopimus edistäisi huomattavasti maailmankaupan kestävyyttä ja korostaisi WTO: n arvoa sen sidosryhmille ympäri maailmaa tunnustaen 6 §: n mukaisen järjestelmän mukaisten lääkkeiden saatavuuden helpottamisen, kehotamme kaikkia WTO: n jäseniä ratifioimaan pöytäkirjan, jolla muutetaan TRIPS-sopimusta. MC10: n pöytäkirjan voimaantulo osoittaisi myös WTO: n mahdollisuuksia kehittää käytännönläheisiä tuloksia. Kehottamalla WTO: ta jatkamaan etusijalle kehitysmaiden tehokkaan integroitumisen maailmanlaajuinen kauppa odotamme Genevessä 30. kesäkuuta - 2. heinäkuuta 2015 järjestettävää viidennestä globaalista kauppaa tukevasta kattavuudesta. Teemana inklusiivisen ja kestävän kasvun kauppakustannusten vähentäminen on sopusoinnussa APEC: n teemavuoden kanssa Building Inclusive Economies, Paremman maailman rakentaminen Suhtaudumme myönteisesti aloitteisiin kustannusten vähentämiseksi ja pienten ja keskisuurten yritysten pienten ja keskisuurten yritysten osallistumisen lisäämiseksi Kehittyvät taloutemme kansainvälisessä kaupassa Tuemme teknisen avun ja valmiuksien lisäämisen edistämistä osallistavan ja kestävän kasvun edistämiseksi. Olemme tietoisia siitä, että kahdenväliset, alueelliset ja monenväliset kauppasopimukset voivat olla tärkeässä asemassa globaalien vapauttamisaloitteiden täydentämiseksi. Jatkamme yhteistyötä että ne ovat WTO: n sopimusten mukaisia ​​ja myötävaikuttavat monenvälisen kauppajärjestelmän vahvistamiseen APEC-talouksien suostuvat ilmoittamaan viipymättä WTO: n RTA: n avoimuusmekanismille ja kehottavat kaikkia WTO: n jäseniä tehostamaan sitoutumistaan ​​kyseiseen mekanismiin. Samalla panemme merkille ponnistelut tutkia mahdollisuuksia tehdä factoring monenvälisissä neuvotteluissa osallistujien mahdollista osallistumista monenvälisten ITA-laajentumisten ja EGA-aloitteiden osallistumiseen. Vuoden 2014 AELM-julistuksen palauttaminen korostamme, että ITA-laajentumisneuvottelujen tekeminen on tärkeää mahdollisimman lyhyessä ajassa. Lopullinen ITA laajentumisen tuloksellisuuden olisi oltava kaupallisesti merkittävä, uskottava, käytännöllinen, tasapainoinen ja heijastava tietotekniikka-alan dynaamisen teknologisen kehityksen viimeisten 18 vuoden aikana ja myötävaikuttaa monenväliseen kauppajärjestelmään, jossa ITA-laajennusneuvotteluihin osallistuvat APEC-talot tunnustavat, että onnistunut Meidän on sen vuoksi kannustettava niitä ITA-laajennusneuvotteluihin osallistuvia talouksia palaamaan Geneveen viimeistelemään sopimus viivytyksettä. Olemme tietoisia vihreän kasvun ja kaupan edistämisestä, jotta voimme vastata globaaleihin ympäristöhaasteisiin ja vahvistaa sitoumuksemme vähentää APEC: n Ympäristötavaroiden luetteloa sovellettavia tariffeja viiteen prosenttiin tai vähemmän tämän vuoden loppuun mennessä, kuten johtajat ovat hyväksyneet vuonna 2012. Huomattakoon myös ympäristötavaroiden sopimusten neuvotteluissa saavutetun edistyksen, johon kuuluu useita APEC-talouksia. Muutettu 05.06.2015.

No comments:

Post a Comment